404 sider er noget skidt, lad os bare blive enige om det.
Både websiteejer og dets besøgende. Som hjemmesideejer ønsker du ikke at sende din brugere ind i en blinkgyde, som først og fremmest giver en dårlig brugeroplevelse, og dernæst skader både troværdigheden og konverteringsraten på websitet.

Ved at tjekke dit site med fx Screaming Frog kan du se alle de 404 fejlsider som du selv linker til, men du finder ikke ikke de sider hvor folk som linker til dig resulterer i en 404.

Heldigvis kan vi nemt, via Google Tag Manager, sætte en sporing op, således du nemt i Google Analytics kan se hvor folk havner i en blinkgyde.

 

  1. I Google Tag Manager gå til “Variables” og klik på “new” under “User-Defined Variables”
    GTM - Ny variabel
  2. Vælg “JavaScript Variable” og skriv “document.title” i feltet”Global Variable Name”
  3. Giv din variabel et signende navn fx. “Javascript – Page Title”
    gtm javascript title

 

Denne variabel går ind og læser sides titel, dvs. det der står mellem <title> og </title> i siden kildekode.

Da vi er interreseret i sider som indeholder en bestemt titel, kan vi nu bruge vores nye variabel som en trigger, i vores tilfælde “Page not found”

 

 

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=TkaERODqV3w

 

DET VAR DET! mere skal der ikke til! 🥳

 

0
Your Content Goes Here
0
Your Content Goes Here
0%
Your Content Goes Here

Your Content Goes Here

Your Content Goes Here

Your Content Goes Here

Your Content Goes Here

Standard

$1555monthly
  • Feature 1
  • Feature 2

Premium

$2555monthly
  • Feature 1
  • Feature 2

Test

Your Content Goes Here 70%